audyty

Audyty internetowe

  1. Audyty pozycjonowania – określają w jak projekt internetowy „widziany” jest w wirtualnym świecie. Wyniki audytu pozwalają precyzyjnie zaplanować działania internetowe.
  2. Audyty pracy firm pozycjonujących – te, czasami korzystając z niewiedzy swoich klientów, prowadzą nieetyczne działania pozycjonujące. Spotykam się z nimi bardzo często. Najczęściej to „kasowanie” zleceniodawcy i … zamawianie reklam AdWords. Nie wspomne tu o spamie w wyszukiwarkach.
  3. Badanie rynku – czyli audyt innych firm – na przykład konkurencji, pod kątem „internetowego bytu”. Bardzo często ujawnia fakty używania nieuczciwych narzędzi / nieuczciwej konkurencji.
  4. Inne różne takie ….

 

Audyty wymagają dużej wiedzy i to dość „interdyscyplinarnej”. Wymagają też „potężnego doświadczenia”. Dla ułatwienia dodam, że moje doświadczenie datuje się na pierwsze lata komputerów i internetu na świecie. I jeszcze jedno. W internecie, tak jak na świecie – nie ma cudów. Nie wierzcie Państwo w cudowne narzędzia i „tajne” metody. Tu potrzeba dużej wiedzy i gigantycznej pracy ….

A całe „te internety” robią się coraz bardziej skomplikowane i pokręcone.